Blog
zestawienia
zestawienia
36 obserwujących 39 notek 121537 odsłon
zestawienia, 30 czerwca 2011 r.

1. 41 przesłanek inscenizacji* na Siewiernym

 

Materiały opracowane przez Blogerów i komentatorów w blogu FYM-a. W tym blogu nie komentujemy, służy on tylko do umieszczania pomocnych materiałow.Ewentualne komentarze, dopiski, uzupełnienia - prosimy umieszczać pod bieżącą notką FYM-a. 

Notka jest uzupełniana

40 przesłanek świadczących o inscenizacji na Siewiernym.

(na podstawie analizy dostepnych zdjęć z Siewiernego i dostępnych relacji swiadków):

PRZED


1. Brak jakiejkolwiek dokumentacji dotyczącej wylotów z Okęcia.

2. Brak dokumentacji z COP(Centrum Ochrony Powietrznej). 

3. Brak w nagraniach z czarnych skrzynek (MAK) śladów rozmowy o wyborze lotniska zapasowego, choć dyplomaci w takich rozmowach uczestniczyli.

4. Trudności z ustaleniem przebiegu wydarzeń przed i w trakcie katastrofy; szczególnie z ustaleniem godziny katastrofy (8:56, 8:50, 8:41 czy może jeszcze jakaś inna?).

4a. Niezgodność zapisów raportu MAK z możliwościami technicznymi samolotu. Jeśli samolot -  zgodnie z tym co podaje raport MAK - był nad punktem BERIS o 7,59, a nad punktem ASKIL  8,22), nie mógł to być Tupolew, co wynika z analizy prędkości samolotu.

4b. Fakt nie  wysłania sygnału S.O.S przez radiostacje awaryjno-ratunkowe zamontowane w Tu 154 M, co w Raporcie Millera  (str. 51)  wytłumaczono wyłączeniem owych radiostacji przed wylotem  - 28 lutego 2010 - przez Szefa Sekcji Techniki Lotniczej 36SpecPułku.  

 

FAZA UPADKU


5. Fakt, ze nikt z oczekującej na Prezydenta delegacji pracowników Ambasady - oddalonych od epicentrum o ok. 800 metrów - nie słyszał uderzenia 90-tonowej ( czyli ważącej tyle ile około 90 samochodów ) maszyny o ziemię.
6. Brak wyraźnego krateru po upadku 90 tonowej maszyny - mimo błotnistego terenu powinien być wyraźny.
7. Brak wyraźnego zniszczenia lasu przez spadający samolot lub jego części.
8. Brak pożaru paliwa (12-13 ton według stenogramów MAK!).

9. Brak nie spalonego paliwa na pobojowisku.

9a. Obecnośc (na zdjęciach) metalowych pojemników/puszek - hoboków

10. Fakt "dogaszania" wraku przez zaledwie kilka osób palących papierosy i palenie w bezpośrednim sąsiedztwie pobojowiska.

11. Diametralnie różne opinie świadków na temat zapachu paliwa - od "brak wyczuwalnego paliwa po katastrofie" (S. Wiśniewski) do "intensywny zapach paliwa" (G. Kwaśniewski).
12. Fakt, że silniki nie są gorące i roślinność wokół nich nie ma oznak przypalenia.  
13. Brak osmolenia pożarowego jakiejkolwiek części wraku. 

14. Fakt, iż elementy " dogaszane" nie były gorące - strażacy poruszali się po nich swobodnie.

15. Fakt, iż elementy "dogaszane' nie parowały, co powinno zaistnieć przy dużej różnicy temperatury leżących elementów i otoczenia.  
16. Fakt, iż silniki samolotu ważące ponad 2 tony i rozgrzane podczas lotu do kilkuset stopni, nie spowodowały pożaru suchych traw na polance.  
17. Brak na zdjęciach satelitarnych istotnych ognisk pożarowych na terenie" katastrofy" 10 kwietnia - i obecność takich ognisk dokładnie na tym terenie 9 kwietnia, co może sugerować, że film SW był kręcony 9 a nie 10 kwietnia  

18. Widoczne na zdjęciach różnice w ukształtowaniu i warunkach geo-fizycznych pobojowiska: "znikające murki", teren grząski lub porośnięty suchą trawą.
19. Śpiew ptaków (wyraźnie słyszalna zięba) na filmach przedstawianych jako kręcone tuż po zdarzeniu: S. Wiśniewskiego (przedstawianego w rosyjskiej tv jako Śliwiński) i w "filmie Koli" - upadek 90 ton i huk tym spowodowany powinien wypłoszyć ptaki. 
20. Obecność zawiesia (element liny używanej do zrzutu) na "filmie Koli".
21. Obecność na zdjęciu łańcucha przy ogonie wraku (możliwa pozostałość po linie do zrzutu).  
22. Brak zdjęć miejsca 'katastrofy" z lotu ptaka.

OFIARY


23. Brak na miejscu 96 ciał i około 100 foteli - świadkowie mówią o kilku ciałach, na zdjęciach widoczny jeden fotel. Rosyjskie pielęgniarki zaś relacjonują, że "najpierw było 5 ciał a potem zaraz prawie 90".  

23a. Nie wysłanie z Polski jednostek Lotniczego Pogotowia Ratunkowego (stacjonuje na Okęciu) i Powietrznej Jednostki Ewakuacji Medycznej.

24. Brak zdjęć z akcji ratunkowej i brak aktywnych służb medycznych, co sugeruje nie prowadzenie akcji ratunkowej,   

25. Brak na miejscu krwi.   

26. Brak na miejscu rzeczy należących do pasażerów: ubrań, toreb, walizek, dokumentów, komórek, laptopów, swetrów, czapek, mundurów, marynarek, generalskich czapek etc.    

27. Brak (także w Raporcie  Komisji Millera) zdjęć dokumentujących w pełni i w funkcji czasu sytuację - od zaistnienia wypadku do wywiezienia wszystkich ciał. Członkowie Komisji Millera potwierdzili na spotkaniu z Rodzinami 29 lipca 2011, że nie widzieli ciał na miejscu zdarzenia, bo kiedy przybyli tam wieczorem 10 kwietnia 2010, ciał już nie było.    

28. Brak dokumentacji miejsca logowania telefonów, z których odbyły się połączenia z pokładu samolotu, w godzinach "zbliżonych" do "katastrofy". 
29. Brak na cmentarzu w Katyniu odpowiedniej ilości krzeseł dla oczekiwanej delegacji -  jest ok.48 krzeseł z przygotowanymi parasolami.

 

Skomentuj Obserwuj notkę Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Tematy w dziale