Materiały opracowane albo uznane za ważne przez Blogerów i Komentatorów w blogu FYM-a. W tym blogu nie komentujemy, służy on tylko do umieszczania pomocnych materiałów. Ewentualne komentarze, dopiski, uzupełnienia - prosimy umieszczać pod bieżącą notką FYM-a.
Notka będzie uzupelniana
Instytucje odpowiedzialne za nadzór lotów:
1. MSZ
2. BOR
3. COP/CHSZ
Kompetencje poszczególnych instytucji omawia szczególowo Bloger Ander:
www.ander.salon24.pl/306087,kto-nadzorowal-lot-tu154m-cz-1
www.ander.salon24.pl/308698,kto-nadzorowal-lot-tu154m-cz-2
www.ander.salon24.pl/312272,kto-nadzorowal-lot-tu154m-cz-3
www.ander.salon24.pl/314227,kto-nadzorowal-lot-tu154m-cz-4
www.ander.salon24.pl/315502,kto-nadzorowal-lot-tu154m-cz-5
Instrukcję HEAD omawia rowniez Bloger Ander:
www.ander.salon24.pl/316823,kto-nadzorowal-lot-tu154m-instrukcja-head-cz-1
www.ander.salon24.pl/317941,kto-nadzorowal-lot-tu154m-instrukcja-head-cz-2
www.ander.salon24.pl/319381,kto-nadzorowal-lot-tu154m-instrukcja-head-cz-3
www.ander.salon24.pl/320020,kto-nadzorowal-lot-tu154m-instrukcja-head-cz-4
www.ander.salon24.pl/320344,kto-nadzorowal-lot-tu154m-instrukcja-head-cz-5
xxx
Piotr Nisztor,graż 19-04-2010, ostatnia aktualizacja 19-04-2010 02:31
Służba Kontrwywiadu Wojskowego na bieżąco otrzymywała informacje o położeniu maszyny
SKW śledziła parametry lotu Tu-154 do Smoleńska. – Był monitorowany, bo była to maszyna wojskowa – twierdzą rozmówcy „Rz”. Informacje, które wpływały do SKW, były zbliżone do tych przesyłanych przez zwykłe urządzenia GPS. Były to dane m.in. o położeniu maszyny, jej wysokości i prędkości.
Z ustaleń „Rz” wynika, że SKW najprawdopodobniej już w momencie katastrofy posiadała też nagrania m.in. rozmów pilotów samolotu z wieżą kontroli lotów. Wojskowe służby mają bowiem tajną stację nasłuchową. SKW nie chce jednak oficjalnie komentować sprawy.
„Służba Kontrwywiadu Wojskowego nie udziela informacji na temat podejmowanych działań” – czytamy w piśmie płk. Krzysztofa Duszy, dyrektora gabinetu szefa SKW.
Czy i jakie materiały ta służba przekazała wojskowym prokuratorom prowadzącym śledztwo? Nie wiadomo.
– SKW jest samodzielną służbą i nie w gestii prokuratury jest informowanie o jej działalności – ucina płk Zbigniew Rzepa z Naczelnej Prokuratury Wojskowej.
Wiadomo, że polscy prokuratorzy m.in. zabezpieczyli w 36. Specjalnym Pułku Lotnictwa Transportowego dokumentację lotu.
Do tej pory zidentyfikowano 76 ciał ofiar, ustalanie tożsamości 20 wciąż trwa. Poza tym analizowane są zapisy czarnych skrzynek: grupa śledczych odczytuje zarejestrowane rozmowy w kabinie pilotów, wymianę informacji z rosyjskimi kontrolerami i zestawia to z parametrami lotu.
http://www.wprost.pl/ar/192804/Kontrwywiad-monitorowal-feralny-lot-Tu-154/
xxx
(...) NATO wybrało polski radar, N-12N do sledzenia wschodniej granicy sojuszu. Potezny radiolokator "widzi" na odległość kilkuset km i pozwala na równoczesne śledzenie 250 obiektów.Zamontowane na wieżach 3 radary dalekiego zasiegu zintegrowano z całym atlantyckim systemem kontroli przestrzeni powietrznej. Prawdziwym hitem, jest wyrafinowana obróbka informatyczna danych z nieba.Radary pozwalają dowódcom NATO, dokładnie widzieć co dzieje sie na niebie i to setki km od radliolokacyjnych posterunków.
Z. Lentowicz "Rosomaki, kraby, raki"
czyli powinniśmy mieć natowski DOKŁADNY obraz lotów.
LALECZKA 0 6115 | 26.06.2011 16:23Service.lockUserShow(8867);
umieścila: epitwo
Materiały opracowane albo uznane za ważne przez Blogerów i Komentatorów w blogu FYM-a. W tym blogu nie komentujemy, służy on tylko do umieszczania pomocnych materiałów. Ewentualne komentarze, dopiski, uzupełnienia - prosimy umieszczać pod bieżącą notką FYM-a.