zestawienia zestawienia
916
BLOG

27. Lądowania Iła - relacje świadków

zestawienia zestawienia Polityka Obserwuj notkę 0

Materiały opracowane albo uznane za ważne przez Blogerów i Komentatorów w blogu FYM-a. W tym  blogu  nie  komentujemy, służy on tylko do umieszczania pomocnych materiałów. Ewentualne komentarze, dopiski, uzupełnienia - prosimy umieszczać pod bieżącą notką FYM-a.

W tym tekście zebrane są  w uporządkowany sposób relacje:

http://logiconly.salon24.pl/178136,il-76-zeznania-swiadkow 

xxx

Analizując typ IŁ-a 76 przy wsparciu Przyjaciół @Ander , @Amelka 222
znalazłem taki wpis dotyczący lotniska Sieviernyj Smolensk:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Lotnisko_wojskowe_Smole%C5%84sk-Siewiernyj (warto zapoznać się z wersja w j.angielskim i rosyjskim).

Cytuję
" Dwa nieudane podejścia do lądowania rosyjskiego samolotu Ił-76MD

10 kwietnia 2010 roku po godz. 9:00 czasu moskiewskiego (godz. 7:00 czasu polskiego) rosyjski samolot Ił-76MD nr boczny RA-78817, należący do Sił Powietrznych Federacji Rosyjskiej[53], przed 2010 rokiem na stanie 103 Gwardyjskiego Krasnosielskiego Pułku Lotnictwa Transportowego w Smoleńsku[54], wykonał na lotnisku Siewiernyj dwa nieudane podejścia do lądowania w warunkach pogodowych poniżej minimum lotniska (widzialność pozioma ok. 600 m przy pierwszym podejściu i ok. 300 m przy drugim podejściu, widzialność pionowa poniżej 50 m)[10]. Pierwsze podejście zostało przerwane nad samym pasem na niebezpiecznie małej wysokości (końcówka skrzydła znajdowała się według świadków na wysokości ok. 3–4 metrów w odniesieniu do płaszczyzny drogi startowej)[10]. W trakcie drugiego podejścia samolot wyszedł z lewej strony drogi startowej na wysokości kilku metrów nad obwałowaniem znajdującym się przy płycie postojowej[10]. Dowódcą samolotu był mjr Oleg Frołow[55][56]. Z zapisu rozmów na stanowisku kierowania lotami wynikało, że manewry samolotu Ił-76 wywołały przerażenie członków grupy kierowania lotami obecnych na stanowisku dowodzenia[10]. O godz. 9:39 czasu moskiewskiego (godz. 7:39 czasu polskiego) samolot Ił-76 został odesłany na lotnisko Wnukowo[10]. Według doniesień mediów samolot Ił-76MD nr 78817 nadleciał z lotniska Wnukowo i jego macierzystą jednostką był pierwotnie 708 Gwardyjski Kerczeński Pułk Lotnictwa Transportowego w bazie lotniczej w Taganrogu[57] (ros. 708-й гвардейский Керченский военно-транспортный авиаполк)[32] (w 2009 roku bazę w Taganrogu przekształcono w 6958 Bazę Lotniczą (ros. 6958-я авиационная база), podlegającą Dowództwu Wojskowego Lotnictwa Transportowego (ros. Командование Военно-транспортной Авиации)[58], a w 2010 roku włączono ją do składu 6955 Mginskiej Bazy Lotniczej w Twerze[59])."

Jeśli mamy odstęp czasu 15 minut do przelotu nad Sieviernyj TU154M PLF101 to katastrofa polskiego samolotu musiała mieć miejsce o godzinie: 07:56 CET 10.04.2010 letniego czasu polskiego Warszawa.
ALBATROS ... Z LOTU PTAKA 38 406  | 21.07.2011 19:26Service.lockUserShow(47649);

 

zestawienia
O mnie zestawienia

Najważniejsze: 1. Przesłanki świadczące o inscenizacji na Siewiernym 5. Tezy Białej Księgi wg A. Ściosa 23. Najważniejsze wątpliwości 9. 4 głowne hipotezy na temat zdarzenia 10 kwietnia 31. Przesłanki wskazujące na wylot kilku samolotów 32. Mapy, podstawowe informacje Zestawienia mogą ułatwić orientację w materiale smoleńskim.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka